Szczecin, Zachodniopomorskie | Praca stała
METRO Services PL to jedno z trzech centrów usług biznesowych w ramach grupy kapitałowej METRO - globalnego lidera handlu detalicznego, scalającego silne, niezależne i rozpoznawalne marki takie METRO/MAKRO Cash & Carry oraz Real. Skupiamy swoją aktywność na obsłudze procesów finansowo-księgowych z zakresu non-AP.
Zatrudniamy ponad 350 pasjonatów księgowości i profesjonalistów w swojej branży, posługujemy się 15 językami, obsługujemy 25 krajów i stale się rozwijamy.
Na co możesz liczyć?
METRO SERVICES to rozwój w wielu dziedzinach – zapewniamy m.in. szkolenia z zakresu księgowości, oprogramowania, kompetencji miękkich oraz bezpłatną naukę języków obcych. Z nami zdobędziesz doświadczenie w biznesie, ale też poszerzysz horyzonty kulturowe i językowe w międzynarodowym środowisku. Ze względu na ciągły rozwój prowadzimy bowiem wiele projektów związanych z optymalizacją i standaryzacją procesów księgowych, co wiąże się z możliwością wyjazdów do klientów z niemal całej Europy i wykorzystania dodatkowych języków poza angielskim, jeśli je znasz. Jeśli więc jesteś biegłym w księgowości graczem zespołowym z alergią na nudę, masz zdolności analityczne i Excela w jednym paluszku, aplikuj do jednego z naszych działów!
Czym będziesz się zajmować?
W ramach działu należności – AR, m.in:
- wystawianiem i księgowaniem faktur, rozliczeniami wyciągów bankowych, opieką nad rozrachunkami klientów, rozliczaniem pozycji na kontach odbiorców
- księgowaniem oraz uzgadnianiem sprzedaży mającej miejsce w sklepach Real i Makro Cash&Carry
- rozliczaniem kont związanych ze sprzedażą (środki płatności takie jak gotówka, karty kredytowe, vouchery itd.)
- przygotowywaniem i potwierdzeniem sald oraz uzgodnieniami dla kont księgi głównej związanymi z procesami należności oraz zobowiązań
- uzgodnieniami rachunków bankowych
- terminowym przetwarzaniem zapytań klientów i odpowiadaniem na nie
W ramach księgi głównej – GA, m.in.:
- księgowaniem transakcji dotyczących zapasów, środków trwałych, podatków
- kalkulacją i księgowaniem rozliczeń międzyokresowych przychodów i kosztów
- kalkulacją i księgowaniem rezerw kosztowych
- kalkulacją i księgowaniem odpisów aktualizujących
- monitoringiem i analizą kont księgi głównej w tym wyjaśnianiem rozbieżności/odchyleń
- raportowaniem sprawozdań finansowych zgodnie z IFRS
- raportowaniem Forecast’ów
- uzgodnieniem rozrachunków grupowych (Intercompany)
- przygotowywaniem raportów na potrzeby wewnętrzne oraz dla instytucji zewnętrznych (np. audyt)
- przygotowywaniem deklaracji podatkowych
- analizą i implementacją zmian w IFRS
A ponadto będziesz mieć możliwość:
- czynnego udziału w projektach związanych z usprawnianiem procesów księgowych
- opracowywania i wdrażania procesów i procedur księgowych
- bieżącej pracy z klientem w ramach świadczenia najwyższej jakości usług (również w innych językach, jeśli takie znasz)
- udziału w aktywnościach związanych z zamknięciem miesiąca
- codziennej pracy i doskonalenia swoich umiejętności w programie SAP oraz Excel
Zapewniamy:
- stabilne zatrudnienie w międzynarodowej korporacji, która ciągle się rozrasta
- szansę poszerzania wiedzy i doświadczenia w różnych obszarach księgowości
- obszerny pakiet profesjonalnych szkoleń (z zakresu księgowości, oprogramowania - SAP, kompetencji miękkich oraz nauki języków obcych)
- prywatną opiekę medyczną oraz grupowe ubezpieczenie, także dla członków rodziny
- świadczenia pieniężne w ramach ZFŚS, czyli wczasy pod gruszą i dodatek na Święta
- dofinansowaną kartę sportową
- miesięczny dodatek do pensji za znajomość dodatkowego języka
- integracje zespołowe oraz firmowe po godzinach
- pakiet relokacyjny dla osób gotowych przeprowadzić się do Szczecina